A jellemző persze az, hogy a tulajdonos, üzletvezető ilyenkor körbekérdez másoknál: használnak-e terminált, mik a tapasztalataik, ők hogyan igényeltek.
Ezt nem is érdemes kihagyni, érdemes azonban saját kutakodást is végezni. A legtöbb üzletben ugyanis, ahol terminál működik, csak azt az egy szolgáltatót és eszközt ismerik, az összehasonlításhoz egyszerűen nincsenek tapasztalataik.
Nagyon ajánlott tehát felkeresni a szolgáltatók weboldalait, és akár az ÁSZF-eket átolvasva kigyűjteni a legfontosabb információkat, mint például hogy van-e fix havi bérleti díj, hogy a telepítésért kell-e fizetni, hogy mekkora tranzakciós költséget számolnak fel, hogy van-e forgalmi minimum elvárásuk.
A forgalmi minimum elvárás jelentheti azt, hogy egy vagy több hónap alatt adott értékhatár felett kell tranzakciókat produkálnunk a terminállal. A CIB-nél például 3 hónap alatt átlagosan minimum 100 000 forint forgalom kell, hogy a terminált megtarthassuk.
A szolgáltató kérhet adott darabszámú tranzakciót is emellé, a Vodafone ReadyPay-nél például a 100 000 forintos havi elvárást kiválthatjuk azzal, ha 25 darab tranzakciót hozunk. Más szolgáltatóknál pedig, mint a Fizetési Pont, egyáltalán nincs minimum elvárás, ha a terminálon csak pár ezer forint tranzakció fut keresztül egy hónapban, ugyanúgy használhatjuk tovább.
Már az ajánlatkérésnél érdemes figyelni
Ha felvérteztük magunkat néhány ilyen létfontosságú információval, a következő lépés az ajánlatkérés.Ezt jellemzően úgy tehetjük meg, hogy a weboldalon keresztül jelezzük, szeretnénk egy visszahívást, ezután nem sokkal pedig beszélhetünk a szolgáltató képviselőjével, aki kérdéseket tesz fel, felméri az igényeinket és ennek alapján állít össze egy ajánlatot.
Intő jel lehet, ha a szolgáltató néma marad a visszahívási kérés után nem hallunk felőlük egy-két napon belül - ez előre jelezhet kommunikációs problémákat.
A beszélgetés után a szolgáltató képviselője a telefonban részletezi az ajánlatot, illetve külön kérdésre írásos ajánlatot küld a szolgáltató, jellemzően 1-2 napon belül. Itt is figyeljünk rá, hogy mennyi idő alatt érkezik meg az ajánlat.
Fontos tudni, hogy amíg a szerződést alá nem írtuk, semmire sem vállaltunk kötelezettséget: több árajánlatot is bekérhetünk, hogy a tartalmukat, és egyáltalán az ügyfélkezelés módját összehasonlíthassuk.
Szerződéskötés és telepítés
Ha az árajánlatot kedvezőnek találjuk, jeleznünk kell a szolgáltató felé, hogy szeretnénk megkötni a szerződést és megrendelni a szolgáltatást.A szerződéskötés történhet személyesen vagy online:
• Csak az köthet szerződést, aki a céget jogilag képviseli. Olyan, aki nem számít jogi képviselőnek, legyen az akár üzletvezető, nem írhatja alá a szerződést.
• Papírokkal nem kell külön készülnünk, csak a céget képviselő személy személyi igazolványára és lakcímkártyájára lesz szükség. A szerződéskötéskor ezekről az iratokról fényképet is készítenek.
Mikor érkezik a terminál?
A terminál telepítése megtörténhet akár a szerződéskötéssel egy időpontban is, a szolgáltatótól függ, hogy ezt vállalják-e.Fontos szempont lehet a megfelelő szolgáltató kiválasztásánál, hogy milyen gyorsan tudnak terminált biztosítani. Egyes szolgáltatók, mint például a Fizetési Pont 72 órán belül biztosít terminált, míg másoknál erre akár heteket is kell várni.
Maga a telepítés egyszerű és gyors, kizárólag áramforrásra van szükség.
Ha mobil terminált igényeltünk, azt fel kell tölteni épp úgy, mint egy mobiltelefont. Ez internetes kapcsolattal működik, de ezzel nem kell törődnünk, a készülék SIM-kártyán lévő mobilinternettel kommunikál, amit a szolgáltató biztosít.
Ha a telepítést a szolgáltató képviselője végzi, személyesen el is magyarázza a működését és az alapvető tudnivalókat.
Alapesetben ez néhány egyszerű művelet bemutatását jelenti csak, ami nem vesz igénybe sok időt. A terminálok a frissítéseket is automatikusan telepítik, jellemzően egy-egy gombnyomásra van csak szükség ezek jóváhagyásához.
Ha a terminált futárszolgálattal küldik ki, a kezelői kézikönyv alapján a telepítést magunknak kell elvégeznünk, ez viszont nagyon egyszerű, pár perces folyamat csak.
Mi a teendő, ha a terminál meghibásodik?
Ilyenkor elegendő felhívni az ügyfélszolgálatot és jelezni a hibát: az ügyfélszolgálatos regisztrálja és továbbítja a bejelentésünket. Ideális esetben a szolgáltató azonnal elkezdi a probléma megoldását és tájékoztatja az ügyfelet a további lépésekről, illetve, hogy mikorra várhatja a meghibásodás kijavítását.Sok esetben nincsen szükség komolyabb beavatkozásra, mert a hibát távolról is javítani tudja a szolgáltató, ekkor nincs is más dolgunk a bejelentésen túl, esetleg még annyi, hogy visszaigazoljuk, a probléma megoldódott.
Mikor kell a terminálért fizetni?
A terminál alapdíját általában terminálonként, havonta, utólag kell fizetni a szolgáltató felé.A szerződési feltételeket azért is érdemes elolvasni, mert egy-egy szolgáltató egyszeri terminálvásárlási díjat vagy telepítési díjat is felszámíthat. Mindig bizonyosodjunk meg róla, hogy nem érnek váratlan költségek a szerződés után.
Most viszont nem mindenhol kell ezekkel az alapköltségekkel sem számolnunk.
Tekintettel arra, hogy a terminál igénylése most törvényi kötelezettség, a Fizetési Pont Szerződj most, fizess csak januártól! csomagjával azzal teszi egyszerűbbé a vállalkozók életét, hogy a most igénylőknek január 1-ig teljesen elengedi az alapdíjat, a hálózati kapcsolat díját, a havi számlavezetési díjat, és a fizetési kártya havidíját is.
Nem érdemes az utolsó pillanatra hagyni a terminál beszerzését, hiszen minél előbb telepítik a terminált, az annál előbb hoz plusz bevételt a vállalkozónak. Ráadásul decemberben több tízezren akarnak majd egyszerre terminálhoz jutni, aminek következtében megnőhet a várakozási idő. Sok szolgáltató nincs felkészülve a tömeges szerződéskötésre és nem rendelkeznek megfelelő raktárkészlettel sem, ahhoz, hogy mindenkit ki tudjanak szolgálni. (x) Szponzorált tartalom